ACC I (CHIEF ACCOUNTANT)
Expérience
5 ans
Niveau d'étude (minimum)
BAC+5, BAC+4
Description du poste
The Accountant I performs a broad range of professional accounting functions in support of the University’s financial operations. The incumbent is responsible for preparing financial statements and ensuring the accuracy of financial and tax information. S/he ensures that all financial transactions comply with established accounting principles, standards, and institutional policies. The Accountant I also provides guidance and coordination for the accounting team and reviews all accounting work for accuracy and completeness.
• Oversee general and analytical accounting operations,
• Ensure the accuracy and compliance of accounting entries with SYSCOHADA, US GAAP, IFRS),
• Collaborate with the registrar and the Students Financial Service on tuition revenue, account payables and receivables management,
• Manage monthly and annual financial closings under the supervision of the Director of Finance and Administration,
• Oversee the annual inventory operation in close relation with other units,
• Implement and monitor internal control procedures,
• Coordinate internal and external audits and respond to recommendations under the supervision of the Director of Finance and Administration
• Ensure compliance with tax, contractual, and donor requirements
• Lead and train accounting staff,
• Assign tasks and conduct performance evaluations,
• Promote a culture of ethics, accuracy, and service excellence,
• Prepare periodic financial statements and management reports for the Director of Administration and Finance review,
• Support the Director of Administration and Finance in presentations to the Board of Trustees and accreditation agencies,
• Ensure traceability and transparency of financial data,
• Maintain secure and organized records of financial transactions,
• Ensure traceability of restricted funds, grants, and endowments, in compliance with the University policies and procedures,
• Prepare documentation for donors and institutional partners under the supervision of the Director of Finance and Administration.
Profil du poste
• Excellent knowledge of accounting and fiscal management principles and practices.
• Strong ability to prepare and present accurate financial reports in a timely manner.
• Proficiency in Microsoft Office Suite (Excel, Word, Outlook) and accounting software applications.
• Solid understanding of financial reporting frameworks (SYSCOHADA, U.S. GAAP, IFRS).
• Strong analytical and organizational skills with a keen attention to detail.
• Ability to work effectively under pressure and with minimal supervision.
• Excellent communication skills in both English and French (oral and written).
• Demonstrated ability to work collaboratively and contribute to a team-oriented environment.
Dossiers de candidature
Important Notice: Applicants MUST submit the following material:
• Letter of interest explaining qualifications for the position and commitment to the International University of Grand Bassam’s mission
• A current resume
• Names, addresses, emails, and phone numbers of (3) professional references
• When submitting your application via email, please always start the subject line with the Vacancy Announcement’s number followed by the position title. E.g. : ADF#2025/07, ACC I.
🚀 Boostez vos chances de décrocher un emploi dès aujourd’hui
Découvrez nos guides, ebooks et formations exclusives pour améliorer vos candidatures, réussir vos entretiens et accélérer votre carrière.
Sécurité anti-arnaques
- Ne payez jamais pour postuler à une offre
- Méfiez-vous des recruteurs qui contactent via Telegram
- Vérifiez toujours l'email du recruteur (ex: @entreprise.com)
- Ne partagez pas vos documents d'identité trop rapidement
- Les vrais recruteurs ne demandent jamais d'argent
Postuler à cette offre
Partager l'offre :
Victime d'une arnaque ou un abus ?
Offre d'emploi similaires
LIVREUR À MOTO
Entreprise spécialisée dans les études, la formation et le conseil, ALLEGRIA COUNSEL SARLU recrute un Livreur à moto dynamique, sérieux et motivé pour renforcer son équipe Mission principale Assurer la livraison rapide e...
DEVELOPPEUR FULL STACK
Al Barakah est une entreprise spécialisée dans le transport et la logistique dont la mission est d’apporter des solutions concrètes aux principaux défis du transport en Côte d’Ivoire. : Nous recherchons un(e) Développeur...
RECHERCHE DE STAGIAIRE COMMERCIAL (E) TERRAIN ET MARKETING D...
Stage de soutenance Nous offrons l'opportunité à tous les étudiant (es) admissible au BTS et à la licence qui cherche un stage école pour la validation de leurs diplômes. Puisque nous exerçons dans le domaine de l'inform...
INGÉNIEUR TECHNICO-COMMERCIAL : PÉTROLE/GAZ (H/F)
Annonce pour le recrutement d’un Ingénieur Technico-Commercial: PÉTROLE/GAZ F/H Localisation : Abidjan Type de contrat : CDI Fourchette salariale : Salaire selon profil Secteur d’activité : Industrie pétrolière et gazièr...
ASSISTANT COMPTABLE
- Assister le comptable dans toutes ses missions ; - Organisation des travaux comptable ; - Gestion des carnets de caisse et reporting journalier ; - Enregistrement des pièces comptables dans SAARI - Etablissement du bil...
ESTHETITCIENNE - COIFFEUSE
APRYM recrute ESTHETITCIENNE - COIFFEUSE * Nous recherchons une coiffeuse qui s'est faire : - Manicure - Pédicure - Onglerie - Coiffure etc. Profil du poste Habiter la commune des 2 Plateaux , Dokui ou Abobo * Etre res...